PlayWay ( PL ) Forbes / Polsat / Polygamia / Puls Biznesu....

PlayWay presetnation 2016

 

 

 

 

 
 

 

 

Forbes 28.7.2016

pełny tekst : http://www.forbes.pl/krol-tanich-gier-chce-zagrac-ambitnie,artykuly,206176,1,1.html

Polsat News 7.8.2016

 

Polygamia.pl 15.8.2016 ( grupa Agora )

http://polygamia.pl/szef-playway-dla-polygamii-inspirujemy-sie-droga-do-sukcesu-cd-projektu/

 

Wywiad  Puls Biznesu 23.5.2016

 

WP.PL To sie liczy 

Zapraszam do obejrzenia wywiadu :  To się liczy: PlayWay, kolejny producent gier chce iść na giełdę. Polska branża gier cały czas rośnie ( prosze kliknąć na poniższe zdjęcie )

 

INN POLAND 3.08.2016

 http://innpoland.pl/128751,zrzekl-sie-pensji-prezesa-na-piec-lat-woli-by-te-pienidze-pracowaly-na-rozwoj-firmy-oto-jak-dziala-polski-playway

 

PlayWay Campus : Hornówek 2017 : 4 buildings / 16 flats / 16 bathrooms / 8 working space...

 

 

 

About PlayWay SA:

PlayWay SA was established 2011 and is a leading Polish developer & publisher of PC and Mobile games.

The Company was founded and is owned solely by Krzysztof Kostowski, a co-owner of an existing game development and distribution company PLAY sp zoo (www.play-publishing.com)

PlayWay's main focus is to produce and globally distribute high quality PC and mobile games online and offline.


In 2015 PlayWay SA was financing 44 developer teams with 230 people , which work on 65 PC / Mobile and console titles .
As a group of companies PlayWay SA is main shareholder in many companies : Creative Forge Games SA , Polyslash sp zoo , Madmind sp zoo , Fishing Games sp zoo and more.

PlayWay SA have strong mobile account with more than 5 titles over each with +1mln downloads .

PlayWay SA distribute on Steam many games which was successful.
Most important titles are : Car Mechanic Simulator 2015 , Farm Expert 2016 , Hard West , TheWay .

PlayWay SA plan to make IPO on GPW in Poland in 2016 .

PlayWay S.A.:

grupa ponad 40 zespołów tworzących gry na terenie Polski (od małych zespołów 2-3 osobowych, po większe: 10-25 osób) w wiekszości zespoły wewnętrzne lub spółki zależne,
- ponad 60 gier w produkcji (część zespołów robi więcej niż jedną grę)
- planowane min. 30 premier rocznie, co zwiększa znacząco możliwość kolejnego sukcesu
- wydawanie gier na własnych kontach Steam/AppStore/Google, bez pośredników
- sukcesy w sprzedaży zarówno na rynkach PC/MAC jak i mobilnych: AppStore/GooglePlay
- własne, silne konto mobilne z pięcioma tytułami powyżej 1 mln pobrań. Łącznie 12 mln pobrań ostatnich edycji gier
- największa ilość udanych akcji crowdfundingowych - Kickstarter w Polsce, z łączną zbiórką 4 produkcji wynoszącą ponad 150,000 $
- sukcesy wielu marek, w tym: Car Mechanic Simulator, FarmExpert/Symulator Farmy, Hard West
- duże zaangażowanie w tematykę gier - symulatorów, dających duże szanse na regularność wyników, powtarzalność sukcesu każdej kolejnej edycji
- wysoka rentowność produkcji, rekordowe produkcje zarobiły nawet 100-krotność budżetu gry
- optymalizacja kosztowa oraz daleko idąca niechęć Zarządu do zbędnych kosztów
- własny dział marketingu globalnego, ponad 1100 kontaktów do najpopularniejszych youtuberów, ponad 2000 kontaktów do mediów, osobistości branżowych. 
Kontakty te pozwalają skutecznie marketingować produkty niskim kosztem
- wieloletnie doświadczenie Prezesa Zarządu w produkcji i sprzedaży gier komputerowych, poparte znaczącymi zyskami netto generowanymi w poprzedniej firmie: KRS / PLAY s.p. z o.o., lata 2001-2009
- Prezes Zarządu Krzysztof Kostowski posiada znaczny pakiet akcji PlayWay S.A., a jego intencją jest silna pozycja firmy na rynku światowym. 
To podejście potwierdzone jest faktem dobrowolnego zrzeknięcia się przez Prezesa pensji przez pierwsze 5 lat działalności Spółki oraz poważne zaangażowanie w Firmę
- poza wstępną inwestycją w 2011, Firma finansowana była i jest (do dziś - 04.2016) wyłącznie z zysków generowanych przez kolejne produkcje
- tworzenie własnych zespołów developerskich tworzących gry w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali PlayWay S.A.
- program motywacyjny podziału zysku między członków zespołów - tych, które odpowiadają za zyskowne produkcje
- na 41 wydanych premier w latach 2011-2015, zyskownych netto okazało się 38 gier (stan na 4.2016)
- prowadzimy sprzedaż i marketing gier stworzonych przez nasze zespoły oraz przez Spółki Zależne. 
Konieczność prowadzenia takich działań umiejętnie i skutecznie, zwykle stanowi jedną z największych trudności w przebiciu się młodych twórców i zespołów na rynku globalnym z własną produkcją
- program dający młodym zespołom możliwość łatwego otrzymania dofinansowania, z zachowaną przez PlayWay S.A. pełną kontrolą działań danego startupu, oraz z zachowanym pełnym prowadzeniem dystrybucji

Finanse:
2011/2012/2013 - rozwój technologii i zespołów. Brak zysków oraz strat.
2014 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 3 mln EBITDA
2015 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 7,4 mln EBITDA

Planowane wejście na GPW w 2016 roku.
Kontakt Investor Relations: ir (at) playway.com

Krzysztof Kostowski CEO PlayWay SA

 

Krzysztof Kostowski 

Od ponad 20 lat związany z tworzeniem gier komputerowych oraz ich sprzedażą.
Początkowo współwłaściciel największej hurtowni gier komputerowych w Polsce - PLAY sp. z o.o., gdzie odpowiadał m.in. za pełny proces tworzenia nowych gier, sprzedaż licencji, kontakty z klientami zagranicznymi, tworzenie cyklu miesięczników z pełnymi wersjami gier, rekrutacje developerów, projektowanie nowych gier, oprawę graficzną produktów.

PLAY sp. z o.o.w latach 2001-2011 wprowadziła do sprzedaży ponad 10 milionów gier, zarówno do kiosków jak i do sklepów detalicznych: partnerskich względem systemu PlayShop oraz do sieci wielkopowierzchniowych.
Krzysztof Kostowski kierując działem tworzenia gier, wyprodukował ponad 100 gier komputerowych i przyczynił się do powstania i umocnienia wielu zespołów developerskich, oraz do zgromadzenia (w wielu przypadkach - po raz pierwszy) wiedzy praktycznej u licznej grupy młodych developerów w latach 2004-2010. Z powodu specyfiki sprzedaży produktów w kioskach, gry powstawały jako produkty niskiej jakości i dostosowane były do klienta o mniej zasobnym portfelu.

W 2011 roku Krzysztof Kostowski powołał do działania spółkę PlayWay S.A., której celem było całkowicie skupić się na tworzeniu gier komputerowych wyższej jakości oraz wydawaniu i dystrybuowaniu ich na cały świat.
Zamierzeniem Firmy, od początku jej istnienia, było dywersyfikowanie ryzyka poprzez tworzenie dużej ilości gier. Ten cel w pełni udało się zrealizować już na koniec 2015: gry Spółki tworzone były w 44 zespołach deweloperskich.
Z dużej ilości tworzonych gier, większość okazała się rentowna, a kilka z nich zapewniło stałe finansowanie firmy oraz umożliwiło pozyskiwanie kolejnych zespołów, a także zakładanie spółek zależnych.

Dziś PlayWay S.A. poza tworzeniem własnych zespołów developerskich, wydawaniem własnych gier, zajmuje się również wydawaniem gier zewnętrznych zespołów.
Firma posiadła też unikalną wiedzę w zakresie prowadzenia kampanii crowdfundingowych w serwisie Kickstarter. Udało się pozyskać dodatkowe wpływy z aż pięciu zakończonych sukcesem akcji, jednakże główną z nich korzyścią nie jest wcale aspekt finansowy, lecz marketingowy i PR-owy.
 

design by: pawelkrol.it