gpw

o PLAYWAY SA (PL)

  • PlayWay S.A.:

    - grupa ponad 40 zespołów tworzących gry na terenie Polski (od małych zespołów 2-3 osobowych, po większe: 10-25 osób) w wiekszości zespoły wewnętrzne lub spółki zależne,
    - ponad 60 gier w produkcji (część zespołów robi więcej niż jedną grę)
    - planowane min. 20 premier rocznie, co zwiększa znacząco możliwość kolejnego sukcesu
    - wydawanie gier na własnych kontach Steam/AppStore/Google, bez pośredników
    - sukcesy w sprzedaży zarówno na rynkach PC/MAC jak i mobilnych: AppStore/GooglePlay
    - własne, silne konto mobilne z pięcioma tytułami powyżej 1 mln pobrań. Łącznie 14 mln pobrań ostatnich edycji gier
    - ponad 1mln sprzedanych gier i płatnych dodatków na PC i MAC
    - największa ilość udanych akcji crowdfundingowych - Kickstarter w Polsce, z łączną zbiórką 6 produkcji wynoszącą ponad 200,000 $
    - sukcesy wielu marek, w tym: Car Mechanic Simulator,  Hard West, Farm Expert , 911 Operator, Uboot
    - duże zaangażowanie w tematykę gier - symulatorów, dających duże szanse na regularność wyników, powtarzalność sukcesu każdej kolejnej edycji
    - wysoka rentowność produkcji, spowodowana dbałością o koszta
    - optymalizacja kosztowa oraz daleko idąca niechęć Zarządu do zbędnych kosztów
    - własny dział marketingu globalnego, ponad 1100 kontaktów do najpopularniejszych youtuberów, ponad 2000 kontaktów do mediów, osobistości branżowych. 
    Kontakty te pozwalają skutecznie marketingować produkty niskim kosztem
    - wieloletnie doświadczenie Prezesa Zarządu w produkcji i sprzedaży gier komputerowych, poparte znaczącymi zyskami netto generowanymi w poprzedniej firmie:   PLAY s.p. z o.o., lata 2001-2009
    - Prezes Zarządu Krzysztof Kostowski posiada znaczny pakiet akcji PlayWay S.A., a jego intencją jest silna pozycja firmy na rynku światowym. 
    To podejście potwierdzone jest faktem dobrowolnego zrzeknięcia się przez Prezesa pensji przez pierwsze 5 lat działalności Spółki oraz poważne zaangażowanie w Firmę
    - poza wstępną inwestycją w 2011, Firma finansowana była i jest (do dziś - 04.2016) wyłącznie z zysków generowanych przez kolejne produkcje
    - tworzenie własnych zespołów developerskich tworzących gry w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali PlayWay S.A.
    - program motywacyjny podziału zysku między członków zespołów - tych, które odpowiadają za zyskowne produkcje
    - prowadzimy sprzedaż i marketing gier stworzonych przez nasze zespoły oraz przez Spółki Zależne. 
    Konieczność prowadzenia takich działań umiejętnie i skutecznie, zwykle stanowi jedną z największych trudności w przebiciu się młodych twórców i zespołów na rynku globalnym z własną produkcją
    - program dający młodym zespołom możliwość łatwego otrzymania dofinansowania, z zachowaną przez PlayWay S.A. pełną kontrolą działań danego startupu, oraz z zachowanym pełnym prowadzeniem dystrybucji

    Finanse:
    2011/2012/2013 - rozwój technologii i zespołów. Brak zysków oraz strat.
    2014 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 3 mln EBITDA
    2015 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 7 mln EBITDA

    Planowane wejście na GPW w 2016 roku. 

  • Krzysztof Kostowski 

    Od ponad 20 lat związany z tworzeniem gier komputerowych oraz ich sprzedażą.
    Początkowo współwłaściciel największej hurtowni gier komputerowych w Polsce - PLAY sp. z o.o., gdzie odpowiadał m.in. za pełny proces tworzenia nowych gier, sprzedaż licencji, kontakty z klientami zagranicznymi, tworzenie cyklu miesięczników z pełnymi wersjami gier, rekrutacje developerów, projektowanie nowych gier, oprawę graficzną produktów.

    PLAY sp. z o.o.w latach 2001-2011 wprowadziła do sprzedaży ponad 10 milionów gier, zarówno do kiosków jak i do sklepów detalicznych: partnerskich względem systemu PlayShop oraz do sieci wielkopowierzchniowych.
    Krzysztof Kostowski kierując działem tworzenia gier, wyprodukował ponad 100 gier komputerowych i przyczynił się do powstania i umocnienia wielu zespołów developerskich, oraz do zgromadzenia (w wielu przypadkach - po raz pierwszy) wiedzy praktycznej u licznej grupy młodych developerów w latach 2004-2010. Z powodu specyfiki sprzedaży produktów w kioskach, gry powstawały jako produkty niskiej jakości i dostosowane były do klienta o mniej zasobnym portfelu.

    W 2011 roku Krzysztof Kostowski powołał do działania spółkę PlayWay S.A., której celem było całkowicie skupić się na tworzeniu gier komputerowych wyższej jakości oraz wydawaniu i dystrybuowaniu ich na cały świat.
    Zamierzeniem Firmy, od początku jej istnienia, było dywersyfikowanie ryzyka poprzez tworzenie dużej ilości gier. Ten cel w pełni udało się zrealizować już na koniec 2015: gry Spółki tworzone były w 44 zespołach deweloperskich.
    Z dużej ilości tworzonych gier, większość okazała się rentowna, a kilka z nich zapewniło stałe finansowanie firmy oraz umożliwiło pozyskiwanie kolejnych zespołów, a także zakładanie spółek zależnych.

    Dziś PlayWay S.A. poza tworzeniem własnych zespołów developerskich, wydawaniem własnych gier, zajmuje się również wydawaniem gier zewnętrznych zespołów.
    Firma posiadła też unikalną wiedzę w zakresie prowadzenia kampanii crowdfundingowych w serwisie Kickstarter. Udało się pozyskać dodatkowe wpływy z aż pięciu zakończonych sukcesem akcji, jednakże główną z nich korzyścią nie jest wcale aspekt finansowy, lecz marketingowy i PR-owy.

  •  

    Zapraszam do obejrzenia wywiadu :  To się liczy: PlayWay, kolejny producent gier chce iść na giełdę. Polska branża gier cały czas rośnie ( prosze kliknąć na poniższe zdjęcie )

    INN POLAND 3.08.2016

     http://innpoland.pl/128751,zrzekl-sie-pensji-prezesa-na-piec-lat-woli-by-te-pienidze-pracowaly-na-rozwoj-firmy-oto-jak-dziala-polski-playway

    Wywiad  Puls Biznesu 23.5.2016

    Forbes 28.7.2016

    Polsat News 7.8.2016

    PlayWay Campus : Hornówek 2017 : 4 buildings / 16 flats / 16 bathrooms / 8 working space...

     


PlayWay Spółka Akcyjna - registered office ul. Bluszczańska 76 lok 6, 00-712 Warsaw, Poland

design by: pawelkrol.it